Kenapa Orang Tak Suka Kita Tanpa Sebab? 3 Cara Tukar Jadi Suka

Kenapa Orang Tak Suka Kita Tanpa Sebab?

3 Cara Agar Orang Yang Tidak Menyukai Kita Menjadi Suka

Perbahasan mengenai kenapa orang tak suka kita tanpa sebab menyentuh mengenai soal diri kita sendiri

Kenapa Orang Tak Suka Kita Tanpa Sebab?

Kenapa orang tak suka kita tanpa sebab sebenarnya datang dari kita sendiri. 

Kita kena lihat kepada diri kita sendiri sejauh mana kita membuat tanggapan kepada orang lain.

Mempunyai persepsi yang buruk atau meremehkan orang lain akan beri kesan negatif kepada diri kita sendiri.

1) Cuba lihat kepada diri sendiri bagaimana kita menilai orang lain?

Ya! kita memang tiada masalah untuk menilai orang lain, tetapi sama ada kita sedar atau tidak, kita hanya menilai baik hanya untuk orang tertentu sahaja.

Maksud saya begini, bagaimana anda melihat kejayaan orang lain terutama yang anda kenal mahupun yang anda tidak kenal?

Bagaimana sikap anda? Kalau yang anda kenal, mungkin anda boleh “control” lagi, tapi kalau orang itu anda tak kenal? bagaimana sikap anda?

Anda sendiri anti kepada kejayaan, bagaimana anda boleh mencapai kejayaan?

Mendoakan kegagalan kepada orang lain, ertinya mendoakan kegagalan untuk diri sendiri.

Ini merupakan faktor penting kenapa orang tak suka kita tanpa sebab

Bagaimana cara menghadapi orang yang tidak suka dengan kita?

Orang yang tidak suka dengan kita hanyalah sebagai cerminan kepada sikap kita yang tidak suka kepada kejayaan orang lain. 

Sila perhatikan hadith di bawah :

 
عن أبي الدرداء رضي الله عنه قال: قال رسول اللهِ صلى الله عليه وسلم: «مَا مِنْ عَبْدٍ مُسْلِمٍ يَدْعُو لأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ، إِلاَّ قَالَ الْمَلَكُ: وَلَكَ بِمِثْلٍ» (صحيح مسلم؛ برقم: [2732]، وفي رواية له عن أبي الدرداء مرفوعًا: «مَنْ دَعَا لأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ، قَالَ الْمَلَكُ الْمُوَكَّلُ بِهِ: آمِينَ، وَلَكَ بِمِثْلٍ» (صحيح مسلم؛ برقم: [2732
 

Daripada Abu Darda’ R.A : Bersabda Rasulullah S.A.W : Tidak akan berlaku kepada seorang muslim, bila ia mendoakan kebaikan kepada saudaranya “secara diam” (tanpa diketahui oleh saudaranya), kecuali akan ada malaikat yang mendoakan : Ameenn. ..Engkau juga mendapat bahagian yang sama!

Jika Doakan Kegagalan?

Maka akan ada malaikat yang mendoakan : Ameen, kamu juga mendapat bahagian yang sama.

Kecuali jika seseorang itu dizalimi, ia tidak termasuk memulangkan semula doa tadi.

Inilah antara faktor kenapa orang tak suka kita tanpa sebab

Ubah Doa Kepada Kebaikan

Doa kegagalan tanpa sebab yang kita lemparkan pada orang lain jika diubahkan kepada doa kejayaan, akan mengubah rasa tak suka orang lain kepada kita tanpa sebab.

Lakukan dengan seikhlas yang mungkin dengan cara menyembunyikan doa kejayaan tersebut tanpa diketahui orang yang kita doa.

Doakan secara diam seperti saranan hadith di atas.

2) Bisikan Negatif Datang Bertalu-talu?

Jika bertalu-talu, ia bukan bisikan biasa!

Antara faktor kenapa orang tak suka kita tanpa sebab ialah kita dipaksa berfikir negatif tanpa kamahuan kita. Ia datang seperti air yang mengalir deras di dalam sungai tanpa henti.!

Jika keadaan ini berlaku, maka semak kepada diri anda, andakah terdapat tanda-tanda seperti dibawah

11 Tanda Bisikan Negatif Datang Dari Iblis :

Ini adalah sebahagian tanda-tanda yang menunjukkan anda berfikr negatif bukan sebab biasa.

Tetapi ada kaitan dengan gangguan jin, iblis, sihir dan saka.

Aura-aura negatif yang tidak diundang inilah punca kenapa orang tidak suka anda tanpa sebab. Kes ini perlu kepada rawatan

3 Cara Agar Orang Yang Tidak Menyukai Kita Menjadi Suka

1. Amalkan Doa ini

Doa Jika Orang Tak Suka Kita

orang tak suka kita

Maksud : Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu)

Video Cara Baca Doa Kenapa Orang Tak Suka Kita Tanpa Sebab

2. Amalkan Selawat Ibrahimiah Dengan Konsisten

Salah satu punca kenapa orang tak suka kita tanpa sebab, adalah kita tidak banyak melakukan Selawat kepada Rasulullah S.A.W dan ahli keluarganya.

Kenapa perlu amalkan selawat? Apa kaitan dengan kenapa orang tak suka kita tanpa sebab?

Selawat ni ertinya anda mendoakan kesejahteraan ke atas Rasulullah S.A.W dan ahli keluarganya.

Jika anda mendoakan kejayaan, kebaikan pada orang lain pun akan mendapat doa daripada malaikat, inikan pula doa yang kita baca kepada Rasulullah S.A.W dan kaum keluarganya!

Sudah pasti berlipat kali ganda…kalimah Ameen yang akan anda terima!

selawat ibrahimiah

Berapa jumlah yang anda perlu baca pada 3 waktu di atas?

Jawapannya ia bergantung kepada kemampuan anda.

Jika anda mampu baca 7 kali bagi setiap waktu di atas pun dah cukup bagus.

Tak mampu? baca 3 kali.

Dengan syarat anda lakukan secara konsisten setiap hari dan sepanjang hayat hingga anda bertemu dengan Allah.

Saya doakan anda akan mimpi bertemu dengan Rasulullah S.A.W kesan daripada amalan Selawat ini.

3. Lakukan Mandian Dengan 7 Telaga Raudhah

murah rezeki, sihir
5/5

7 Telaga Wangian Raudhah telah disyifakkan dengan ayat-ayat al-Quran dan doa kenapa orang tak suka kita tanpa sebab .

Video Cara Mandian 7 Telaga Raudhah

Siapa saya?

Zulhilmei Full

TESTIMONIAL*

arrow

Rate 5 Star! Terjual 581 Botol!

murah rezeki

Harum Semerbak Satu Rumah!

murah rezeki

Belum Pernah Jumpa Yang Terbaik Macam ni

murah rezeki

Memang Best! Rasa Relax Tenang je..

doa murah rezeki

Bau wangi sangat..suka2

doa murah rezeki

Guna 7 titis pun dah wangi!

5

Punya wangi sampai 3 kali repeat

doa murah rezeki

Harum sampai rasa tenang!

7

Produk banyak membantu!

8

Bau wangi sangat!

9

Tak Pernah Mengecewakan!

doa murah rezeki

Wangi yang lembut

doa murah rezeki

Wangi yang lembut

11

Belum buka dah wangi!

doa murah rezeki

Smell helps me relax

doa murah rezeki

Ada video cara guna & Group Telegram. Complete!

doa murah rezeki

Sangat berpuashati!

doa murah rezeki

Macam nak guna hari-hari! Wangi sangat!

doa murah rezeki

Murah Rezeki : Rumahtangga Kembali Bahagia

Assalamualaikum ustaz Kawan saya berikan set2 yang ustaz jual untuk sihir. Alhamdulillah kami sekeluarga tiada lagi masalah tapi bapak mentua saya tak bau samurai perfume, adakah bapak mentua saya pun kena gangguan. 

Bila dia bau, dia pening….Bapa mentua saya penah beri tahu kami masalah dia tak boleh tgk muka mak mentua saya…..

Bila tenguk dia nak marah aje….Benda kecik pun boleh jadi besar…….Saya ingin beli banyak. Harga dia mcm mana…

Saya pakai itu pun kawan hadiah kan. Sebab suami dia mcm suami saya, tapi dia tahap nak bercerai…..

Dia ikhtiar cara ini, rumah tanga dia kembali bahagia… Sebab tu dia hadiah ke saya….Alhamdulillah saya dan anak2 tiada gangguan…. 

Kalau tak asar sampai maghrid mainan anak bermain sendiri.. Tgh malam pkl 2 pagi mainan main sendiri.. 

Anak saya selalu pagi mesti saya jumpa bawah meja.. Sedangkan dorang tidur sebelah saya… Suami saya pun dah tak baran…

Selalu dengar suara perempuan nangis, sekarang dah tak ada…Dah 3bulan saya guna produk ni… 

Anak saya mula mandi dengan mandian seminggu dia nangis cakap sakit ….Sekarang dah tak Malas suka dia mandi sebab wangi

Jiwa saya tenang. Semangat rajin saya tu macam kembali tiba-tiba..

salam ustaz..maaf masage malam malam. Saja la nak bagitahu kat ustaz perkembangan lepas ambil set penawar sihir hari tu Berkenaan kedai tu.

Ada nampak perubahan skit. Tapi usaha lagi la berkenaan dengan diri saya sendiri yang guna mandian tu.Alhamdulillah.rasa perubahan kat diri saya. saya seorang guru. 

Masa saya baru masuk sekolah saya yang sekarang tu. Saya memang rajin buat tugas semua. Ada satu masa saya ada bergaduh dengan seorang guru lepas dia tuduh saya menjaja cerita dia. 

Hakikatnya saya tak buat… 

Masa tu saya tengah sarat mengandung.. Wallahi, masa saya nak bersalin tu dah ada tanda tak kena… 

saya tak pasti pada masa tu.. macam -macam dugaan saya hadapi.. anak sakit… ada masalah dengan pentadbir.. kesihatan saya terngangu.. 

beberap bulan lepas tu .kami mula berniaga restoran…. Macam2 dugaan juga..saya memang gigih..kuat.. 

namun kadang2 ada saat saya jadi tak holeh nak berpikir..tak boleh nal buat kerja sekolah, urusan perniagaan pun banyak bertangguh.. 

Badan jadi berat..selalu bermasalah di tempat kerja..Jiwa kacau.. 

Saya masuk bilik sayanpun mcm tak boleh nak buat kerja. memang bilik saya dlu kawan2 tempat kerja cakap keras juga.wallahualam.. 

Saya pun beberapa kali kena ngangu.ada berubat dengan ustaz. tak pasti faktor perniagaan saya atau apakan.. 

Jadi alhamdulillah saya amalkan mandian bidara beberapa hari ni 2x sehari. 

Maaf belah malam biasa terlewat mandi..Jiwa saya tenang. Semangat rajin saya tu macam kembali tiba-tiba.. Dalam bilik tempat kerja saya juga ada saya sembur minyak samurai tu.. 

Nak cakap yang Jiwa kuat kental saya macam Alhamdulillah sangat.

 Dah kembali pulih.. lama sangat dah saya rasa otak saya macam duduk dalam freezer ..

Alhamdulillah .. suami saya pun dah macam rajin..dulu kerap lemah dan malas nak buatburusan perniagaan dia

Murah rezeki : yg paling sy x lupa masa bulan puasa...bersemangat saya yg tak pernah sy rasa sblm ini

murah rezeki ustd…trimakasih atas bantuan ustd sy bangun subuh raya dah takde gangguan.harap2 berterusan..sy akan sentiasa guna tu product ustd…alhamdulilah berkesan.

terimakasih atas bantuan ustd…semoga allah sentiasa memberi kita rahmat..hihi…yg paling sy x lupa masa bulan puasa…bersemangat saya yg tak pernah sy rasa sblm ini…

sehingga sy x sangka sy yg beria2 mengajak orang2 disekitar saya ke surau utk terawih..

terasa nak isi waktu utk allah selalu.smpi wktu berbuka sy x melelambat2 kan waktu untuk berjumpa allah dlm solat.harap ini berterusan..

Murah Rezeki : Dekat atas bumbung rumah saya bunyi burung murai dan menggelupur

Murah Rezeki Pesakit: 

Assalammualaikum .saya pn.nXXXX  .maaf lambat maklumkan pada ustaz setelah saya dan suami mandi produk ustaz.

kali pertama  saya mandi dan perasap rumah dekat atas bumbung rumah saya bunyi burung murai dan menggelupur.alhamdullilah suami saya dah kurang panas baran…

dan dia semakin tenang.saya pula semakin tenang dan kawan sekerja semakin ok dengan saya.

Saya: 
Alhamdulillah…tahniah..teruskan mandian seperti biasa…

Murah Rezeki : Alhamdulillah...akhirnya...

Murah rezeki : Assalamualaikum ustaz….
Hari ni genap la 100 hari kami 1 family pkai produk2 ustaz… gel bidara yg wana merah…raja gel…habuk kayu premium… samurai..7 telaga wangian 

raudhah…minyak angin premium…dan bidara drop…
Setiap produl ustaz…ada peranan masing2…
 
Gel merah dan raja gel mmg wangi dan mmbantu segala apa yg tak sedap d bdn…luar mhupon dlm…
bnyk sgt manfaat yg kmi 1 fmily dpt bila pkai produk ni… kepala x runsing…mrh2 pon dh ilang…fikiran dan hti smakin tenang…
 
Habuk kyu dan samurai bjalan serentak bila aktiviti perasap 1 umah…wangiannya Allahuakbar…
tersangat sangat sangat sangat la wangi…terasa sgt tenang bila lps buat semua tu…
asapkan umah bilik badan sndiri…pastu sbur plk samurai…mcm segar rumah tu…bdn fikiran pon tenang…x stress dan klm kbut mcm dulu…
 
Minyak angin bidara pon best bila pkai waktu2 sakit…insyaAllah izin Allah akan ilang slps pkai tu…
Bidara drop n drink pon tak kurang hebatnya…bila minum abeh terasa angin2 keluar…terasa ringan ja badan…
Yg paling sempoi… 

7 telaga wangian raudhah… paling best bila mandi bulan ramadhan baru2 ni…terasa segar tu tuan badan ja yg tau dan dapat rasakan… mmg best ustaz…
 
Saya bterima kasih kpd ustaz dan team ustaz…dgn berkat dan keikhlasan dlm phasilan produk2 ni…kami 1 kluarga makin sht…

makin tenang…makin bsemangat utk hidup dan mlakukan amal ibadah pada Yang Maha Esa… 

dgn izin Allah kami 1 family dah 95% tu kami mmg dah sht ustaz… 5 % mungkin ptg ni lps perasap last 100 hari ilang terus agaknya… insyaAllah…
 
Tapi saya x akan bhenti lagi wpon hari ni dah 100 hari ustaz… insyaAllah saya akan terus gunakan produk ustaz sehingga kami benar2 tahu pelaku sihir yg buat dkt saya dan family sya benar2 insaf… 

lagipon sehari x bau asap habuk kayu dan samurai rasa tak lengkap la…wangian habuk.kayu dan samurai sgt sgt sgt saya suka…best sgt….tenang dan segar….
 

Apa2 pon ustaz terima kasih bnyk2 tolong saya selama saya berubat dengan ustaz… 

wpon kita tak penah bersua muka tp saya mohon pada Allah semoga ustaz family ustaz team ustaz sentiasa di berkati Allah dlm mghasilkan produk2 yg sgt mujarab ni… 

semoga ustaz juga di beri ganjaran yg hebat dri Allah kerana ikhlas dan mulia dlm mnolong org2 yg mcm saya ni…

Pesanan saya pd yg tgh berubat mcm sy…jgn la bputus asa dan jgn lah biar diri kita di kuasai makhlus2 yg tak sepatutnya… 

d smping berubat dgn ustaz…pkai produk ustaz..bnykkkan lah amalan kita pada Allah… izin Allah semuanya akan sembuh… 

yakin dan percaya pada Allah… itu yg mjaminkan kita sebagai hambanya wpon kita di timpa musibah ini…sbnrnya ada kebaikan di sebalik yg terjadi… 

hati kita bersih dan ikhlas…Allah akan tolong kita… insyaAllah…
 
Apa2pon tima kasih tersangat2 saya dan kluarga pada ustaz dan team ustaz ya…
 
Hari ni 100 hari tp bukan pengakhiran saya dgn produk ustaz…

produk ustaz mmg saya akui mmg 100% terbaikkkkk…
Terima kasih ya ustazzz….

Artikel berkaitan:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

Anda Mungkin Juga Berminat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *